Nye kokebøker bestilt!

Hurra, nå har jeg bestilt nye kokebøker!

Frisk med lavkarbo

Sukker -en snikende fare

Bakeglede uten sukker

Nå er det ingen mangel på motivasjon iallefall. Føler meg allerede mye bedre, og nå gleder jeg meg bare til de skal komme i posten! Juhuuu!

 

7 responses to “Nye kokebøker bestilt!

  1. Det e ingen tvil om at du går inn for oppgaven.

    Blir det nåkka hndarbeid førr tia?

    Godt nyttår!

    Jorunn

  2. Jeg er alt for glad i ris og poteter til å teste lavkarbo – men nå har jeg faktisk ikke spist en sjokoladebit eller noe snacks på 5 dager. I dag ble jeg forfulgt av kaker. Først serverte de eplekake i kantina. Rett etter lunsj var det wienerbrød fremme. Og så til slutt enda mere kaker som sto strategisk plassert på jobb. Det krevde sin kvinne å ikke røre noe. Argh. Men jeg må få på meg buksene mine igjen. Nå har jeg bare ett par jeans igjen som passer …

    • Ååååh, jeg vet AKKURAT hvordan du har det. Slik var jeg før jeg oppdaget hvordan kroppen min reagerte på raske karbohydrater. Kaker er jo så godt! Kaker er min største svakhet… Veldig bra jobba av deg! Jeg spiser litt 70% hver kveld, men det er mer for å avvenne meg med den sukkersmaken av sjokolade.

      Lykke til! Du kommer til å klare det.

  3. Jeg gikk opp i vekt da jeg sluttet å røyke for over femten måneder siden siden. Jeg ante at det kom til å gå feil vei på vekta, men tenkte at det er bedre å ta seg av av den biten senere. Det viktigste var å være røykfri. Så nå er jeg røykfri, men ingen bukser passer. Det hjelper selvsagt heller ikke at jeg er veldig glad i alt som er godt og fett i tillegg da. Nå har jeg kuttet ut brød (går i knekkebrød), snacks og sjokolade for en stund. Satser på å være inn i buksene mine igjen om en måned eller to eller tre. Mørk sjokolade er jo sunt, så det kan man fortsette å spise med måte 🙂

    • Der er jeg helt enig! Røyken må kuttes først, så vekta. Det er tross alt mer skadelig å røyke enn å være rund. 🙂 Og god mat er alltid godt, jeg elsker mat på generelt basis. Tror bare det er en ting jeg har smakt som jeg ikke liker; Ugali. En maislignende kake jeg smakte i Kenya. Og geitekjøtt spist samme plass. HAHA. Mat er fantastisk!

  4. Ja, mat er fantastisk og jeg oppdager hele tiden nye ting jeg aldri har smakt på. Jeg trodde jeg var bereist og bespist, men nei da … Fortsatt mye godt igjen å smake på. Geit spiste jeg sist i italia, men det var dekket med revet trøffel og smakte helt himmelsk. Geitekjøtt fra Uganda er kanskje ikke like luksuriøst …

Legg igjen en kommentar

