Lavkarbopai

Idag har jeg trent litt, og skal straks fortsette på husarbeidet. Tenkte bare jeg skulle legge ut bilde og oppskrift på gårdagens middag; Pai. Jeg elsker pai, og ble overlykkelig da jeg fant oppskrift på en enkel og rask lavkarbopai. Dette er en ny favoritt!

Oppskrifta finner man i «Frisk med lavkarbo- 100 oppskrifter» og er nok til 1-2 personer.

Lavkarbopai

100 gram kokt skinke

1 liten purreløk

1/2 løk

2 egg

2 dl fløte

2 ss cottage cheese

25 g hvitost

Skjær skinken i terninger, skjær purren i ringer og finhakk løken. Legg alt i en bolle og rør inn egg, fløte og cottage cheese. Smør en paiform og hell røren i. Riv ost og legg på toppen. Stekes midt i ovnen i 175 grader til ostemassen er stivnet.

Denne går så kjapt å lage at du har tid til å lage den til middag idag!

Nå skal jeg gjøre meg ferdig med husarbeidet, og etter middag skal jeg lage LCHF Bountysjokolade. Jeg gleder meg! Oppskrift og bilder kommer nok imorgen.

Klem fra Helen

5 responses to “Lavkarbopai

  1. NAM! Den må prøves. 😀

  2. jammen! hvor er bunnen?? minner mest om omelett 🙂 så fantastisk godt ut altså! men vil jo gjerne ha en knasende bunn :O

  3. Tilbaketråkk: UKAS LAVKARBO MENY | Lindas Lille Verden

Legg igjen en kommentar

