LCHF-bounty

Beklager null blogginnlegg fra meg på en stund, men min kjære datter hadde gjemt kabelen til kameraet, og det er litt stusselig med blogginnlegg uten bilder;)

I kokeboka «Bakeglede uten sukker» fant vi oppskrift på Bountysjokolade. Dessverre var jeg ikke klar over at det tok litt tid å lage, så der fikk jeg for å aldri lese igjennom hele oppskriften først.

LCHF-Bounty

1 dl sukrin

50 g kokosfett

1 dl fløte

1 dl kokosmelk

200 g revet kokos

100 g 70% eller høyere sjokolade

Smelt sukrin og kokosfett i en gryte. Tilsett kokosmelk og fløte og la det koke svakt. Rør sammen alt og la deretter røren stå i 1 time i kjøleskapet og hvile.

Form deigen til 12-14 biter. Sett bitene i fryseren og la dem hvile i 1 time.

Smelt sjokoladen forsiktig i mikrobølgeovnen. Dypp kokosbitene i sjokoladen. Sett i fryseren for at bitene skal kjølne. Oppbevares i kjøleskap.

Jeg valgte å lage rundinger, for massen var litt vanskelig å jobbe med.  Både mor og barn syns de var veldig gode, men mektige!

Klem fra Helen!

 

 

6 responses to “LCHF-bounty

  1. Jeg har sansen for sjokoladeoppskrifter som er mektige. Da behøver man ikke spise så mange 🙂 Forøvrig har jeg ikke spist sjokolade eller potetgull siden 1. januar nå … sverget etter jul at jeg skulle ha en måned uten og har faktisk nesten klart det!

  2. Åh disse fristet å lage selv ja!! Bounty er veldig godt, men den er jo så vanvittig søt!! Mye bedre med hjemmelaget tipper jeg 😉

  3. Hei! Fant bloggen din ved en tilfeldighet.. Mange bra oppskrifter her:)
    Vurderer å begynne på lavkarbo.. Er så lei av å hele tiden tenke på mat, å ha søtsug på kveldene, slår aldri feil!
    Har ikke satt meg så mye inni det enda, er litt redd for om det er mye arbeid å dyrt å leve sånn. Men det frister, har lest så mye positivt om det!
    Lurte på om man kan spise disse sjokoladene når man går på lchf? Siden det er endel mørke sjokolader som inneholder en mange karb?

    Ha en fin dag!

    • Hei! Tusen takk for kjempefin kommentar, og beklager så mye for at jeg ikke har svart deg før:) Håper du kan tilgi meg.

      Man kan spise disse sjokolagene om man går på LCHF, jeg vet ikke hvor mange gram karbo det er i dem (da jeg ikke bedriver karboregning) men det er lov å spise en eller to som søtsak (og tro meg, du klarer ikke mer enn en eller to). Jo mørkere sjokolade jo bedre, i denne har jeg ingen problemer med å bruke 86%, men den synes jeg blir for bitter å spise helt alene. Når jeg lager konfekt smelter jeg 86% sammen med fløte og lar det tykne. Det er også veldig godt. Imorgen tenkte jeg å lage fylte auberginer, kanskje du får inspirasjon av det og? Hilsen Helen

  4. Tilbaketråkk: LCHF Bounty « Ingrids Blogg

  5. Tilbaketråkk: Lavkarbo Bounty « Lavkarbo Oppskrifter

Legg igjen en kommentar